Available paintings from before 2012.

Mine abstrakte malerier...

...... . skal egentligt bare opleves i virkeligheden,
Gå tæt på, gå langt fra, gå ud til siderne.
. . . .
.



"Se mulighederne fremfor begrænsningerne"

(See the possibilities instead of the limits) 

         
Rev. April 2018:


Man får slet ikke den fulde oplevelse af mine malerier her på internettet, bl.a, så er der en farve, der ikke så godt kan ses på nettet, og som jeg bruger til at male / gemme motiver med.
Jeg leger med synssansen og hjernens opfattelse af sanseindtrykkene. Hjernegymnastik, synsbedrag, umulige figurer, former, optiske illusioner, og kraftige komplementærfarver. Dette er ikke som at kigge på et landskabsmaleri, hvor alle tankerne er tænkt for én på forhånd. Umiddelbart kan det virke som om disse farver er klasket fuldstændigt tilfældigt op på lærredet, men det er langt fra tilfældet. Jeg har gennemtænkt og placeret hvert eneste strøg på hvert maleri omhyggeligt. Intet er overladt til tilfældighederne. I de store malerier har jeg viklet op til 120 motiver ind, man kan gå på skattejagt efter, men det pudsige er, at beskuerens hjerne selv begynder at danne nye motiver, og kan blive ved, og ved og ved med det. Dét er det allervigtigste, at begynde at tænke nye tanker, skabe nye visioner inde i sit hovede, stimulere kreativiteten og dermed udvikling.

I 1993-1998 gik jeg på Ergoterapeutskolen i København, og studerede jeg især sanser og hjernens sanseopfattelse, perception. Jeg kunne ikke fuldføre min uddannelse p.gr.a. sygdom.
Bl.a. fik jeg en allergi over for et konserveringsmiddel, der blev opfundet i 1995, og som bl. andet bruges udeklareret til at konservere hvid maling, som jeg derfor ikke kan male med. Den hvide farve bruges af stort set alle malere til at tone ud og skabe dybde i et maleri, men jeg kan p. gr. a. allergien ikke male med hvid maling. Den hvide farve på mine lærreder er simpelt hen lærredet, jeg har ladet stå. Jeg maler udenom de områder, der skal være hvide.
Jeg har brugt 13 år på at udvikle mine egne farver, helt egne og meget langsommelige maleteknikker, og blev på et tidligt tidspunkt bedt om at navngive og beskrive min egen "-isme", "Perceptionismen", der er beskrevet ovenfor. Jeg kopierer ikke nogen, har ingen kunstakademisk uddannelse, kommer fra et hjem, hvor vi ikke gik på kunstmuseer.
Jeg kan male ud fra fri fantasi eller efter associering indenfor et bestemt emne. Jeg maler kun med de farver, jeg selv bliver glad af at kigge på, og jeg tager selv på imaginære rejser ind i mine færdige malerier. På grund af gigt i begge hænder maler jeg ikke om vinteren, men om sommeren kan jeg holde på en pensel i 3-5 minutter ad gangen.
Efter min lange pause startede jeg maleriet op i 2009. De stærke farver i baggrunden er vandfarver, der er svære at styre på lærred.  En del lærreder bliver kasseret under vejs. Vandfarverne kræver 6-10 ugers ophærdning, inden jeg kan male acryl udover. Derefter 3 lag fernis / lak.
Da jeg samtidigt også bruger tid på at lave julehjertekunst, woven heart art, er miniaturedesigner, samt komponere og skrive tekster / digte, så er produktionen af malerier og især store malerier begrænset. Alle kunstarterne er en del af mig som menneske og skabende kunstner, og det sker tit, at jeg multitasker imellem dem. Papirkunstneren, komponisten, maleren og tekstforfatteren i mig inspirerer hinanden og arbejder sammen indbyrdes.
I hele mit liv har jeg kun malet ialt 3 store malerier, "Det Store Maskefald 1, 2 & 3". Se de noveller, jeg har malet over malerierne og udgivet i foråret 2012 i forbindelse med en novellekonkurrence:

http://www.lisbetlark.dk/

Da min maleriproduktion grundet ovennævnte omstændigheder er ekstremt lille, har vi i Galleri Octopus Art den prispolitik, at vi har faste priser på malerierne. De er simpelthen ikke til forhandling, og dén politik har vi fastholdt med succes lige siden, jeg debuterede som skabende multikunstner i 2009 Galleri Octopus Art, hvor jeg var den eneste kunstner gennem 3 år fra 2009 til 2012, hvor jeg flyttede til Nordsjælland af familiære årsager.
Priserne på mine malerier er dog steget lidt i 2012, da produktionen til galleridelen har været yderligere sat ned p. gr. a. jeg har brugt tiden på arbejde med kunstbestillinger, udstillinger, mine musikudgivelser og mine novelleudgivelser i 2011-2012 samt film-aktiviteter, så antallet af udbudte malerier i galleriet er skrumpet ind i forhold til samme tidspunkt sidste år (april), fordi efterspørgselen overstiger min produktion, (udbudet)... - og jeg har altså kun et hoved, 2 hænder, der skal lave det hele og 24 timer i døgnet til at lave det hele i, så jeg kan ikke bare sætte maleriproduktionen op, når der er masser af arbejde indenfor mine andre kunstarter også. I 2012 opdagede jeg, at man var holdt op med at putte koncerveringsmidlet kathon CGi den hvide akryl maling, hvilket har åbnet helt nye muligheder for mig. Derfor har jeg udviklet mit maleri, så det nu omfatter 11 forskellige naturalistiske illustrationsstreger, hvor af de 6 har været repræsenteret på biennealer,museumsudstillinger og andre censurerede udstillinger.

Jeg startede først i slutningen af 2012 med at indsende min kunst til censurering, hvorfor ikke så mange af mine abstrakte værker har været på censurerede udstillinger, men jeg debutterede på London art Biennalen 2013 med nogle af mine optiske illusioner. Herudover har nogle af de herunder viste værker vværet på censureret udstilling i Berlin samt med i en censureret kunstbogsudgivelse, "Current Masters Vol2" i USA i 2016.

Artist Biography: http://www.londonbiennale.co.uk/artist/lisbeth-lark

 

I 2014 flyttede jeg, blandt andet på grund af groft personligt stalkeri til en privatbolig i København, 1/2 størrelse af min forrige, hvorfra jeg i følge vedtægterme ikke må drive gallerivirksomhed. Det vil sige jeg må ikke tiltrække fremmede, evt ansatte eller mange mennesker (for eksempel kunder) eller lave udstillinger i mine hjemlige omgivelser, hvorfor man desværre ikke kan træffe mig eller se min kunst dér... Men jeg er superglad for og elsker den nødvendige ro, denne anonyitet i hverdagen giver mig i mine kunstneriske arbejdsprocesser, hvor jeg har brug for dyb koncentration, men hele tiden bliver afbrudt af helbredsrelaterede aktiviteter. Så denne livsstil kommer jeg til at fortsætte med..- Siden 2016, da jeg modtog "The Art and Science Award" i april Milano, har jeg været alvorligt syg. Ind og ud af Københavnske hospitaler i en lind strøm, blevet operet og pådraget mig nogle fysiske handicaps. Jeg har været tvunget til at lægge mit liv om og ikke haft meget tid og  plads til at skabe min kunst, hvorfor jeg efter 2015 er gået mere og mere over til at skabe naturalistisk kunst i små formater, primært til censurerede temaudstillinger / museumsudstillinger enten efter bestillinger eller efter tilsendte calls. Jeg producerer ikke kunst, bare for at have det stående, for det har jeg ikke plads til, derfor har de fleste af de værker, du finder på gallerioctopusart.dk været ude på udstillinger, men ofte nogle, hvor de ikke har været til salg, fordi salg af værkerne ikke har været en del af udstillingskonceptet. 

Værkerne, der er vist på denne side, er naturligvis til salg gennem gallerioctopusart.dk. Nogle af dem er i privateje. Kontakt mig gennem kontaksiden, hvis du er interesseret i at købe dem. Husk at være omhygge med at skrive din e-mail adresse korrekt, ellers kan jeg ikke skrive tilbage til dig.

Lisbet Lærke/ Lisbet Lark.

 

 Seneste prisstigninger: d. 31.maj 2015 , 1.november 2015,  6.april 2016 og den 5.maj 2016 

    

 

Venlig hilsen

Lisbet Lærke

NB. Paintings are visible as still photoes at the bottom of this page, please, roll down.